Home  > Informatie  > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Raadpleeg eerst de veelgestelde vragen (FAQ)

Staat uw vraag er niet bij, gebruikt u dan svp onderstaande reactie-mogelijkheden. Ook kunt u een e-mail sturen naar naar helpdesk(at)metaalcenter.nl 

Heeft uw vraag betrekking op een geplaatste of reeds geleverde bestelling, vermeldt dan tevens het ordernummer van uw bestelling. 

Aantal gevonden vragen:  

Vragen over Metaalcenter.nl

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Wie is Metaalcenter.nl

    Metaalcenter.nl is een vergaand geautomatiseerde groothandel in staal, rvs en aluminium gespecialiseerd in het bedienen van klanten (MKB en particulieren) via het internet. In onze vestiging in Den Hoorn ligt gemiddeld 2000 ton materiaal opgeslagen, zodat vrijwel alle bestellingen direct uit eigen voorraad door heel Nederland geleverd kunnen worden. Vrijwel alle bestellingen zijn maatwerk; het materiaal wordt voor u op maat gezaagd of geknipt.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Contactgegevens

    Adres:
    Metaalcenter.nl
    Sionsdreef 5
    2635 BS  Den Hoorn

    Telefoon: 0174-296942

    E-mail algemeen: info@metaalcenter.nl
    Service: helpdesk@metaalcenter.nl

    Kvk: 27231696
    BTW-nr: NL009929939B01

    Metaalcenter.nl is een handelsnaam van CM Staal. CM Staal is lid van de Metaalunie en de Staalfederatie.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Heeft Metaalcenter.nl eigen voorraad?

    Metaalcenter.nl heeft eigen voorraadmagazijnen waar gemiddeld zo'n 2000 ton (=2 miljoen kg) staal, aluminium en rvs is opgeslagen. Metaalcenter.nl is een handelsnaam van CM Staal, groothandel in staal, rvs en aluminium sinds 1938.

    Er kan niet worden afgehaald bij ons.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

Kunnen wij uw vraag niet beantwoorden? Wat mist u?

Vragen over de bestelprocedure

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Hoe kan ik betalen?

    U kunt betalen via iDEAL, met creditcard of door middel van overboeking, voor onze klanten in Belgie met Sofort Banking en Mister Cash.
    Bij betaling via overboeking duurt de levering langer, want wij ontvangen uw bestelling pas, nadat uw betaling bij onze payment provider is ontvangen. Wilt u uw bestelling snel ontvangen, kies dan voor een directe betaalmethode.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Hoe zit het met de Wet Kopen of afstand?

    Metaalcenter.nl volgt de Wet Kopen op afstand (alleen van toepassing op aankoop van particulieren):

    Wat is kopen op afstand?
    Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u 14 werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt.  Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn. Het retoursturen dient u zelf te verzorgen en de kosten daarvoor zijn altijd voor uw eigen rekening.

    Wanneer gaat uw bedenktijd in?
    Uw bedenktijd van 14 dagen gaat in als u het product thuis krijgt. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.

    Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
    U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:
    - reizen die u op internet boekt
    - tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften 
    - producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak of gezaagd stalen profiel.
    - producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen 
    - Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd. 

    Hoe zit het met de producten die Metaalcenter.nl verkoopt?
    Bijna alle producten die Metaalcenter.nl verkoopt worden na ontvangst bestelling direct op maat gemaakt (gezaagd/geknipt/gesneden). Er is dus vrijwel altijd sprake van maatwerk. De zichttermijn van 14 dagen is in geval van maatwerk niet van toepassing. U heeft, als particulier, in dat geval dus geen recht van retour via de Wet Koop op afstand. Bestelt u als bedrijf, dan is de Wet Koop op afstand voor u niet van toepassing. Deze geldt enkel voor particulieren.

    Indien u standaard producten (die dus niet gezaagd, geknipt of anderszins bewerkt zijn) wilt retourneren, neemt u dan eerst contact met ons op (info(at)metaalcenter.nl). Het retourzenden dient u zelf te verzorgen. De kosten hiervoor zijn altijd voor uw eigen rekening. Tegen een nader overeen te komen vergoeding, kunnen wij de goederen eventueel ook bij u (laten) afhalen.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wat moet ik doen als ik verkeerd materiaal heb besteld

    Aangezien uw bestelling bijna altijd maatwerk is, kunt u verkeerd bestelde materialen helaas niet retourneren / omruilen. U kunt hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen via Metaalcenter.nl. Kijk verder bij de vraag over de Wet Kopen op afstand in geval van een particuliere bestelling.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Kan ik materialen retourneren?

    Aangezien uw bestelling bijna altijd maatwerk is, kunt u ontvangen goederen, die speciaal voor u bewerkt zijn (gezaagd of geknipt), niet retourneren. Voor particuliere aankopen volgt Metaalcenter.nl de Wet Kopen op Afstand. Zie de aparte vraag daarover.

    Wanneer Metaalcenter.nl verkeerd of beschadigd materiaal heeft geleverd kunt u dit uiteraard wel melden. Wij zullen in dat geval zorgen voor een kosteloze herlevering. Metaalcenter.nl kan bij herlevering ervoor kiezen het verkeerd/beschadigde geleverde materiaal niet retour te nemen. U dient dan zelf voor de afvoer hiervan te zorgen.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Kan ik achteraf, na betaling, nog mijn order wijzigen of annuleren?

    Uw bestelling wordt, na uw betaling, direct in behandeling genomen. Vrijwel alle materialen via de website worden direct op maat gezaagd of geknipt. Dit betekent dat u uw bestelling achteraf helaas niet meer kunt wijzigingen of annuleren. Kijk uw materiaallijst dus goed na, voordat u de bestelling plaatst.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Hoe zit het met de CE markering/Prestatieverklaring (DOP)?

    Metaalcenter.nl is een activiteit van CM Staal. CM Staal is gecertificeerd volgens:

    EN 1090-1: 2009/A1:2011 (constructieve stalen/aluminium onderdelen)

    EN 10025-1:2004 (warmgewalste producten van constructiestaal)

    EN 10219-1:2006 (koudgevaardige gelaste buisprofielen voor constructiedoeleinden van ongelegeerde en fijnkorrelige staalsoorten)

    Desgewenst kunnen wij attesten/certificaten meeleveren, indien van toepassing. Dit dient u wel voorafgaand aan uw bestelling aan ons kenbaar te maken.

    Onze certificaten en DOP verklaringen kunt u inzien via www.cmstaal.nl/dop

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Ben ik verplicht hele lengten of hele platen af te nemen?

    Nee, dat is niet nodig. Bij Metaalcenter.nl kunt u alles op maat bestellen. Eventuele reststukken worden niet meeberekend/meegeleverd. Wel worden er bewerkingskosten berekend.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Mijn inloggegevens werken niet meer

    Indien u uw inloggevens niet meer weet (inlognaam en/of wachtwoord) dan kunt u via de website (op de inlogpagina) een nieuw wachtwoord instellen, via de link "wachtwoord vergeten".

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Moet ik in centimeters (cm) of millimeters (mm) bestellen?

    Alle genoemde afmetingen worden in mm weergegeven. Afmetingen die u zelf invult moeten ook in mm worden ingevoerd.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wat is de langste lengte die ik kan bestellen?

    De langste lengte die wij kunnen bezorgen is 2 meter. Dit is al een zaagmaat, want de handelslengten zijn langer dan 2 meter (max 6 meter). Vanwege logistieke beperking leveren wij maximaal 2 meters.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wie kunnen er bestellen bij Metaalcenter.nl?

    Metaalcenter.nl levert aan bedrijf, overheid en particulier.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Betalen via overboeking

    U kunt bij de betaling ook kiezen voor overboeking. Metaalcenter.nl ontvangt uw bestelling in dat geval pas, nadat uw betaling is ontvangen bij onze payment provider. Op dat moment ontvangt u ook automatisch de orderbevestiging. Het kan zijn dat de daarin vermelde afleverdatum inmiddels niet meer haalbaar is. Uw bestelling wordt dan zo snel als mogelijk alsnog verzonden. 

    Wilt u zeker zijn van een specifieke afleverdatum, kies dan voor een directe betaalmethode (zoals iDeal of creditcard of voor onze Belgische betaalmethodes).

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wat zijn de verzendkosten van Nederland en BelgiĆ«

    Bij orders tot 250 Euro (ex BTW) zijn binnen Nederland de verzendkosten 18 Euro ex BTW en naar Belgie 22,00 Euro ex BTW.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Gratis verzenden

    Gratis verzending doen wij bij orders vanaf 250 Euro ex BTW. 

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

Kunnen wij uw vraag niet beantwoorden? Wat mist u?

Vragen over de verzendprocedure

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

    Uw bestelling wordt bezorgd via een koerier of (in uitzonderlijke gevallen) via onze eigen bezorgservice. Bij bezorgen via de koerier kunt u via Track & Trace uw bestelling volgen. Na bestelling krijgt u aan het einde van de dag (avond/loop vd nacht) per e-mail de benodigde gegevens voor Track & Trace.

    Er kan bij Metaalcenter.nl niet worden afgehaald.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Kan ik ook naar het buitenland laten versturen?

    Op dit moment verzenden wij binnen Nederland en Belgiƫ

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Kan ik ook naar een postbus laten verzenden?

    Dit is helaas niet mogelijk.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wat gebeurt er als de koerier is geweest en er niemand aanwezig was?

    Metaalcenter.nl maakt gebruik van Transmission. Na de eerste afleverpoging kunt u zelf online een nieuwe afleverdag inplannen. Het is niet mogelijk een exact tijdstip af te spreken.

    U kunt in het opmerkingenveld eventueel opgeven, dat het materiaal ergens mag worden neergelegd, in het geval u niet thuis bent als de koerier langskomt. Wij zullen dit dat aan de koeriersdienst doorgeven.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Kan ik ook zelf afhalen bij Metaalcenter.nl?

    Er kan bij Metaalcenter.nl niet (meer) worden afgehaald. Alle orders worden geleverd.
    U kunt dus niet bij ons langskomen om af te halen, ook niet zonder bestelling. Wij kunnen u dan helaas niet verder helpen.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Is het mogelijk om via Track en Trace mijn bestelling te volgen?

    Ja, dat is mogelijk. U krijgt per e-mail, na uw bestelling, de benodigde gegevens hiervoor. U ontvangt deze e-mail meestal in de loop van de avond / nacht voorafgaande aan uw levering.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Kan ik zelf aangeven wanneer ik mijn bestelling wil ontvangen?

    Uw bestelling wordt direct verwerkt en op dezelfde (werk)dag of de (werk)dag erna verzonden. U kunt echter in uw bestelling ook een andere (latere) werkdag opgeven. Tijdopties zijn helaas niet mogelijk. U kunt via Track & Trace uw bestelling volgen. 

    U kunt bijvoorbeeld wel in het opmerkingenveld aangeven, dat het materiaal ergens mag worden neergelegd, indien u niet aanwezig bent.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Wanneer u op werkdagen voor 13:00 uur bestelt, dan wordt uw bestelling de volgende werkdag geleverd. U kunt zelf ook voor een latere afleverdag kiezen.

    Er kan bij Metaalcenter.nl niet worden afgehaald.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

Kunnen wij uw vraag niet beantwoorden? Wat mist u?

Klachten

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Ik heb een klacht, hoe kan ik deze indienen?

    Metaalcenter.nl is een servicegericht bedrijf en zal trachten uw klacht zo goed als mogelijk op te lossen. U kunt uw klacht indienen per e-mail (helpdesk(at)metaalcenter.nl) of per post (Metaalcenter.nl / Sionsdreef 5, 2635 BS, Den Hoorn. Bellen kan natuurlijk ook: 0174-296942

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

Kunnen wij uw vraag niet beantwoorden? Wat mist u?

Vragen over materialen

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Wat is geslit RVS plat?

    Metaalcenter.nl levert rvs platte strippen in geslitte uitvoering. Wordt bij de fabriek uit plaat/band geknipt. De zijkanten zijn hierdoor wat afgeplat. Kleur: mat grijs (niet geschikt voor mooi zichtwerk zonder verdere afwerking (bijv. slijpen/polijsten).

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wat is de afwerking van het zaagwerk/knipwerk

    Elke materiaalsoort wordt op een verschillende zaag gezaagd. Staal op een staalzaag, RVS op een RVS zaag en aluminium op een aluminium zaag. Dit geeft het beste eindresultaat en zo min mogelijk braamvorming. De producten worden echter na het zagen niet apart door ons ontbraamd. Dit geldt ook voor knipwerk. De knipranden kunnen, vooral bij dunnere plaatdiktes scherp zijn. Deze worden niet apart door ons nabewerkt.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wat is het verschil tussen RVS304 en RVS316?

    Het verschil tussen RVS304 en RVS316 zit in de samenstelling. RVS316 wordt aanbevolen voor buitentoepassingen of toepassingen waar het materiaal in contact kan komen met chloren of andere zuren en zouten. 

    Voor binnengebruik is RVS304 voldoende. 

    RVS is onderhoudsarm, maar niet onderhoudsvrij. RVS dient schoongehouden te worden, anders kan het beschermende oxidelaagje (waar RVS zijn goede corrosiebestendigheid aan heeft te danken) beschadigen en kan RVS gaan roesten/aanslaan. Door regelmatig RVS schoon te maken blijft het oxidelaagje in tact en blijft RVS vrij van corrosie/roest.

    Mocht u toch te maken hebben met roest op RVS (hier kunnen diverse oorzaken aan ten grondslag liggen), dan verkopen wij ook middelen waarmee het RVS weer is te reinigen. In de webshop vindt u deze producten onder : diverse => rvs reinigingsproducten.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Wat is het verschil tussen een koudgewalst en een warmgewalst hoekprofiel?

    Koudgewalste profielen hebben een ronde buitenhoek. Warmgewalste profielen hebben een scherpe buitenhoek en een ronde binnenhoek. Voor algemeen constructiewerk worden meestal warmgewalste hoeken gebruikt.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Materiaalselector: hulpmiddel om het juiste materiaal te kiezen

    De materiaalselector is een hulpmiddel ter ondersteuning van het keuzeproces van materialen.

    Wij hopen dat u hiermee gemakkelijk de juiste materiaalkeuze kan maken, waarna we u graag van dienst zijn voor de toelevering daarvan, eventueel op maat.

    Open de materiaalselector

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

  • Welke RVS plaat moet ik gebruiken als achterwand in een keuken?

    Met de geslepen K320 RVS304 platen van Metaalcenter.nl maakt u zelf de mooiste achterwand in uw keuken. Wij maken uw plaat op de mm nauwkeurig en leveren deze goed verpakt bij u af.

    De platen hebben een slijprichting (de richting van de "groefjes"). Indien u voorkeur heeft of deze groefjes horizontaal of verticaal moeten lopen, dan kunt u dit aangeven in het opmerkingenveld op de bestelpagina.

    Voorbeeld: u heeft een achterwand plaat nodig van 800 x 600 mm. Indien u wilt dat de groefjes over de 800 mm zijde lopen, dan geeft u in het opmerkingenveld aan: slijprichting over de 800 mm zijde.

    RVS achterwanden voor uw keuken

    Welke plaatdikte wordt meestal voor RVS (ook wel Roestvrijstaal of Roestvaststaal genoemd) achterwanden gebruikt?

    1 mm plaatdikte indien de muur goed glad is.
    1,5 mm plaatdikte wanneer er iets meer oneffenheid in de muur zit.

    U kunt de plaat zelf bevestigen met een geschikte kit of zelf kiezen voor een andere bevestigingsmethode.

    Is dit antwoord nuttig? Ja / Nee

Kunnen wij uw vraag niet beantwoorden? Wat mist u?

Vandaag Staal - Aluminium - RVS of Cortenstaal bestellen morgen in huis

Volg ons op : Pinterest en Facebook of Youtube

Metaalcenter.nl 9,2 / 10 - 856 Reviews @ Feedbackcompany